Jest szansa na reaktywacje linii kolejowej Korzybie Bytów. Trasa zamknięta jest od kilkudziesięciu lat. Jej wskrzeszenia chcą samorządowcy z naszego regionu.

Jest szansa na reaktywacje linii kolejowej Korzybie Bytów. Trasa zamknięta jest od kilkudziesięciu lat. Jej wskrzeszenia chcą samorządowcy z naszego regionu.

Jest wstępnie porozumienie samorządowców z powiatu słupskiego i bytowskiego na temat przywrócenia linii 212.Wspólnie będą starać się o pieniądze z ogólnopolskiego programy Kolej Plus. – To duża szansa na to, że ta linia zostanie reaktywowana. Pomysł doskonale wpisuje się w europejską idee zielonego ładu. W naszym województwie uruchamiane są linie kolejowe, więc to także idealny czas na tą. Myślę, że będą z niej korzystać pracownicy lokalnych firm, mieszkańcy, a przy okazji będzie fajnym połączeniem mieszkańców regionu bytowskiego nad morze – mówi Magdalena Majewska, burmistrz Kępic.

Przywrócenie do funkcjonalności i modernizacja linii 212 może kosztować nawet kilkaset milionów. Część kosztów będą musiały wyłożyć samorządy. – Jest wiele możliwości finansowania tej inwestycji. Na pewno nie będzie ona realizowana od razu jestem dobrej myśli – dodaje brmistrz Kępic.

Na razie samorządowcy z naszego regionu ustalili, że przystąpią do programu i złożą wstępny wniosek – tzw. fiszkę projektu. Koordynatorem i liderem została wybrana gmina Kępice. Marszałek zadeklarował finansowanie ruchu pociągów po modernizacji trasy.

 

Jest wstępnie porozumienie samorządowców z powiatu słupskiego i bytowskiego na temat przywrócenia linii 212.Wspólnie będą starać się o pieniądze z ogólnopolskiego programy Kolej Plus. – To duża szansa na to, że ta linia zostanie reaktywowana. Pomysł doskonale wpisuje się w europejską idee zielonego ładu. W naszym województwie uruchamiane są linie kolejowe, więc to także idealny czas na tą. Myślę, że będą z niej korzystać pracownicy lokalnych firm, mieszkańcy, a przy okazji będzie fajnym połączeniem mieszkańców regionu bytowskiego nad morze – mówi Magdalena Majewska, burmistrz Kępic.

Przywrócenie do funkcjonalności i modernizacja linii 212 może kosztować nawet kilkaset milionów. Część kosztów będą musiały wyłożyć samorządy. – Jest wiele możliwości finansowania tej inwestycji. Na pewno nie będzie ona realizowana od razu jestem dobrej myśli – dodaje brumistrz Kępic.

Na razie samorządowcy z naszego regionu ustalili, że przystąpią do programu i złożą wstępny wniosek – tzw. fiszkę projektu. Koordynatorem i liderem została wybrana gmina Kępice. Marszałek zadeklarował finansowanie ruchu pociągów po modernizacji trasy.

Udostępnij.