Palety zamiast na tiry wprost do wagonów – taki był zamysł konstruktorów wagonu krytego Haills typ 414K z Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Łapach.

Prototyp 4-osiowego wagonu z aluminiowymi ścianami bocznymi wybudowano w 2007 r. i w tym samym roku został on poddany badaniom technicznym.

Prototyp Haills 414K został zaprezentowany m.in. w czerwcu 2008 r. podczas Salonu Logistyki, Transportu i Spedycji Transportu w Poznaniu (części targów ITM Polska).

„To wagon przeznaczony do przewozu ładunków na paletach, paczek, zwojów, a także wszelkich towarów wrażliwych na warunki atmosferyczne. Chodzi zatem o przewozy, które należy realizować w szczelnie zamkniętych komorach. Wagon waży 23 t, a ładowność, w zależności od klasy toru, to 41-59 t. Haills 414K może poruszać się z maksymalną prędkością 100 km/h. Inną nowością jest, wytwarzany w tej samej fabryce, wagon otwarty serii Eanos typu 447W. Służy do przewozu masowych produktów sypkich. Czteroosiówka ma maksymalną ładowność 67,5 t” – opisywał wówczas prezentowane przez ZNTK Łapy wagony portal truckauto.pl.

Prototyp (bez wózków) znajdował się w listopadzie 2018 r. na prywatnej posesji przy ulicy powstałej na obszarze zajmowanym wcześniej przez ZNTK Łapy. Pudło prototypu Haills 414K znajduje się w prywatnych rękach. Dookoła prowadzony jest ręczny odzysk metali.

gryf24.pl

gryf24.pl

gryf24.pl

gryf24.pl

gryf24.pl

gryf24.pl

gryf24.pl

gryf24.pl

gryf24.pl

Udostępnij.