Na trasę Oborniki Wielkopolskie-Piła 13 października wróciły pociągi. Zakończyły się zasadnicze prace remontowe i sprawdzanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Niestety nie powstał tam drugi tor – zmodernizowane stacje nie zostały nawet zaplanowane pod tym kątem. Mimo to będzie szybciej.

Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 120 km/h a towarowe do 80 km/h. Po zakończeniu całej modernizacji (grudzień 2019 r.) czas podróży pociągiem z Poznania do Piły będzie trwał ok. 80 min zamiast obecnych 120 min.

Kolejowe wykluczenie Pomorza Środkowego także od południa

Na stacjach i przystankach (m.in. Oborniki Wlkp. i Chodzież) są nowe perony, choć ich usytuowanie budzi wątpliwości mieszkańców. Wymieniono też rozjazdy. Niestety ich układ powoduje, że w przyszłości – kiedy w końcu będzie wola polityczna na odtworzenie drugiego toru, konieczne będzie ponowne ich przełożenie.

Choć już teraz zwiększy się przepustowość trasy obsługującej ruch z południowo-zachodniej części kraju na Pomorze, to jednak brak drugiego toru powoduje to samo co na na nadmorskiej „202”. Na odcinku, gdzie ruch aglomeracyjny, regionalny oraz dalekobieżny się nakładają, pociągi pełne ludzi muszą stać na mijankach.

PKP PLK

Projekt Poznań – Piła to jedno z największych przedsięwzięć komunikacyjnych województwa wielkopolskiego. Obejmuje m.in. modernizację 134 km torów i budowę 4 nowych przystanków: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane zostaną przejścia pod torami.

Zobacz nasz nowy dział kolejowy Przy 202

Na zakończenie, żeby nie było tak pesymistycznie :) trochę wspomnień lata. Zobaczcie niezwykłe ujęcia z okolic Kołobrzegu oraz linii 402 i 404 na nagraniu autora wideobloga „Kolej na filmy”.

Przy 202 – Kolej nad Bałtykiem

Udostępnij.