Od 20 lat w ramach konkursu KOŁO, studenci i młodzi architekci tworzą projekty budynków z funkcją toalety publicznej dla miast. W tegorocznej, jubileuszowej edycji wydarzenia, nowoczesny obiekt dla mieszkańców ma szansę powstać na miejskich bulwarach w Słupsku. Program rewitalizacji, którym objęty został obszar nad Słupią, może znacznie przyspieszyć realizację zwycięskiego projektu. Akcja organizowana we współpracy z władzami miasta, właśnie ruszyła. Wyniki poznamy w czerwcu.

Oprócz funkcji ogólnodostępnej toalety, przyjaznej dla osób z niepełnosprawnością czy ograniczoną sprawnością ruchową, budynek ma zapewniać mieszkańcom dodatkowe udogodnienia, takie jak drobna gastronomia, stojak na rowery czy informator Urzędu Miasta. W tym roku uczestnicy mogą zaproponować też dowolne, dodatkowe funkcje obiektu, co będzie kolejną okazją, by wykazać się otwartością i znajomością potrzeb mieszkańców.

Konkurs KOŁO od kilkunastu lat zwraca uwagę na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. W ciągu 20 lat zbudowaliśmy silną markę akcji, która cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko w branży architektonicznej, ale także wśród miejskich społeczności. – mówi Justyna Zborowska, PR & Advertising Manager w grupie Geberit, do której należy marka KOŁO – Co roku do konkursu zgłaszanych jest około 300 prac i mamy nadzieję, że tegoroczna, 20. edycja będzie cieszyła się równie dużym zainteresowaniem. Chcemy, by architekci mieli głos i mogli zmieniać przestrzeń publiczną w polskich miastach, łącząc sztukę kreacji z odpowiedzią na realne potrzeby.

Konkurs KOŁO wyróżnia dążenie do realizacji zwycięskiego projektu budynku, który nie tylko wpisze się w tkankę miasta, ale przyczyni do poprawy jakości życia mieszkańców. W tym roku prace oceni jury złożone z wybitnych architektów, a także osób związanych z rozwojem przestrzeni miejskiej Słupska. W jego skład wejdą:

  • prof. Ewa Kuryłowicz – Wydział Architektury PW, Kuryłowicz & Associates, sędzia SARP Warszawa;

  • arch. Dariusz Herman – sędzia SARP Koszalin;

  • arch. Mirosław Zwolski – prezes SARP Słupsk;

  • arch. Maciej Araszkiewicz – Wydział Polityki Przestrzennej UM Słupsk;

  • Paweł Krzemień – Referat Rewitalizacji w Wydziale Zarządzania Funduszami UM Słupsk;

  • Przemysław Powalacz – Prezes Zarządu Geberit Sp. z o.o.

Oprócz Grand Prix w wysokości 20 000 PLN oraz trzech wyróżnień, w tegorocznej edycji konkursu organizatorzy przewidzieli również nagrody dodatkowe: za najlepiej zaprojektowaną toaletę publiczną, zgodną z zasadami projektowania uniwersalnego, a także za najciekawszą funkcję dodatkową obiektu dla mieszkańców. Uczestnicy mogą wygrać też prestiżowy, miesięczny staż w Biurze Architektonicznym Kuryłowicz & Associates sp. z o.o w ramach nagrody „Debiut Roku”.

Przykładem zrealizowanych prac konkursowych jest m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie.

Szczegóły konkursu oraz regulamin znajdują się na stronie: www.konkurskolo.pl

AKCJA SPOŁECZNA NIE OLEWAMY MIASTA

Deficyt toalet publicznych to duży problem dla mieszkańców polskich miast. W ramach akcji Nie olewamy miasta, której patronem jest marka KOŁO, organizatorzy zapytali mieszkańców 8 największych miast w Polsce, czego brakuje im w ich miastach. Na podstawie zebranych zgłoszeń powstała Mapa miejskich potrzeb. Wśród 5 głównych potrzeb, uczestnicy wskazali m.in. potrzebę wybudowania nowych toalet publicznych.

Szczegóły akcji dostępne są na stronie Nieolewamymiasta.pl oraz na Facebook.com/nieolewamymiasta

O marce KOŁO:

Od ponad 50 lat KOŁO jest wiodącą na rynku marką w dziedzinie wyrobów wyposażenia łazienek w Polsce. Od lutego 2015 r. jest również częścią Grupy Geberit – europejskiego lidera technologii sanitarnych. W ofercie marki KOŁO znaleźć można najwyższej jakości wyroby, takie jak: ceramika i meble łazienkowe, wanny, brodziki akrylowe i kabiny prysznicowe.

Konkurs KOŁO_Plakat

 

 

Udostępnij.