21 grudnia obchodzony jest Światowy Dzień Orgazmu. Jak możemy mieć lepszy seks? Co możemy zrobić, aby uatrakcyjnić pożycie, nie tylko w ten wyjątkowy dzień? Często nie jesteśmy w nastroju? Te zaskakujące wskazówki sprawią, że będziemy chcieli mieć więcej seksu:

1. Odkryjmy siłę zapachu

Jeśli nasz partner lubi określone zapachy, perfumy rozpylmy je w domu. Niektóre zapachy mają też udowodniony wpływ na zwiększenie ukrwienia narządów płciowych. Zapach lawendy, lukrecji, ogórka, a nawet ciasta z dyni potrafią korzystnie oddziaływać na ukrwienie narządów płciowych, co sprzyja pożądaniu.

2. Trening czyni mistrza

Wcale nie chodzi o ćwiczenie technik seksualnych, ale o zwyczajne ćwiczenia fizyczne. W badaniu przeprowadzonym na kobietach w wieku od 45 do 55 lat, satysfakcja z seksu była powiązana z kondycję fizyczną. Im mniej badane ćwiczyły, tym niższe było ich pożądanie i niższa satysfakcja z seksu.

3. Przeczytaj coś pikantnego

Erotyczna literatura może szybko nas pobudzić. Obecnie istnieje duża oferta książek, jak i wiele krótkich erotycznych opowiadań możemy odnaleźć w Internecie, w celu urozmaicenia pożycia i przełamania rutyny

4. Zrelaksuj się

Badania kanadyjskie przekonują, że techniki relaksacji lub techniki medytacyjne pozwalają odczuwać więcej pobudzenia. W jednym z badań przeprowadzonych na kobietach, badane oglądały film erotyczny. Następnie brały udział w trzech zajęciach medytacyjnych. Okazało się, że oglądając ponownie film po sesji medytacji, były bardziej pobudzone seksualnie, co potwierdziły mierniki fizjologiczne (biologiczne).

5. Siła dotyku

Dotyk skóry o skórę stymuluje wydzielanie hormonu powiązanego z seksem – oksytocyny. Im więcej oksytocyny jest wydzielane, tym większe jest pożądanie. Oznacza to, że dotyk pod różną postacią może sprzyjać aktywności seksualnej. Masaż profesjonalny, masaż partnerski, a nawet dbanie o paznokcie w salonie kosmetycznym, to wszystko sprzyja wydzielaniu oksytocyny, która przyda się podczas późniejszego spotkania z partnerem.

6. Zaplanuj seks po ćwiczeniach

Dla wielu ludzi ćwiczenie przed snem nie jest korzystne, ponieważ utrudnia zaśnięcie. Jednakże możemy tą korzystną energię wykorzystać! jak stwierdza Janet Hyde, profesor psychologii z uniwersytetu w Wisconsin: „Twoja krew szybciej krąży, układ nerwowy jest wysoce aktywny, więc zaplanowanie seksu tuż po ćwiczeniach sprawia, że jest on bardziej udany”.

7. Sztuka prostoty

Najczęściej typowe zbliżenie trwa od 7 do 13 minut i uważane jest za pożądane przez mężczyzn i kobiety. Jednakże kiedy przebadano kilkudziesięciu amerykańskich badaczy seksu, którzy przepytali tysiące Amerykanów na ten temat okazało się, że wielu dorosłych uważa, iż nawet krótsze odcinki są odpowiednie. Wielu uważa za adekwatne nawet czas 3 do 7 minut. Nie przejmujmy się zatem statystykami czasu trwania zbliżenia i bez względu na to, ile trwał nasz akt miłosny dobrze się bawmy!

8. Odżywianie a seks

Niski poziom kwasu foliowego może sprawić że będziemy zmęczeni i nie będziemy mieć energii potrzebnej do aktywności seksualnej. Okazuje się, że także bardzo ważne są odpowiednie dawki witamin z grupy B i żelaza. Wszelkie niedobory mogą doprowadzić nas do letargu, dlatego naprawmy ten problem poprzez zdrowe odżywianie i suplementację multiwitaminą, witaminami z grupy B czy żelazem.

9. Po prostu to zrób

Wskazówka przyda się niektórym kobietom. Jak twierdzi terapeutka małżeńska Michele Weiner-Davis „Kobiety zakładają, że mentalne pożądanie musi poprzedzać fizyczne pobudzenie i jeśli nie ma tego mentalnego pożądania, to nie ma mowy o seksie”. Davis zaleca, aby nie koncentrować się na swoim myśleniu, na umysłowej gotowości do seksu, mentalnym pożądaniu, a dokonywać bardziej zmiany zachowań (czasami panie za dużo myślą i to utrudnia zbliżenia!). Przykładowo, jeśli partner podejdzie, rozpocznijmy grę wstępną, a odpowiedni stan umysłu przyjdzie potem. Innymi słowy działamy, mniej myślimy. Ponadto panie powinny dowiedzieć się czego potrzebują, aby czuć się bardziej seksownie. Bardzo prostą radą jest tutaj wyjście na zakupy i kupienie nowej bielizny i to nie dla mężczyzny, ale przede wszystkim dla siebie, aby czuć się bardziej seksownie. Dzięki temu czując się bardziej atrakcyjnie, łatwiej będzie cieszyć się z seksu.

10. Polub swoje ciało

Okazuje się że negatywny obraz ciała także wpływa na zadowolenie z seksu. Przypominajmy sobie, że nie ma ideałów, zapytajmy swojego partnera co lubi w naszym ciele i zapiszmy to. Czytajmy sobie tą listę każdego dnia, komplementujmy siebie samych za wybrane zalety wyglądu. Taka autoterapia najbardziej przyda się kobietom, gdyż w dobie Instagrama, Photoshopa i gazet dla mężczyzn są bardzo krytyczne. Nawet 80% amerykańskich kobiet cierpi na negatywny obraz własnego ciała, a wynika to z życia w kulturze wizualnej, gdzie zewsząd można zauważyć obrazy wyidealizowanych kobiecych ciał.

11. Dodaj trochę dreszczyku

Badania pokazują, że nowe aktywności mogą stymulować mózg do produkowania dopaminy, czyli neuroprzekaźnika kluczowego w seksualnym pożądaniu. Zróbcie coś śmiałego poza sypialnią, a poziom dopaminy wzniesie się na wyżyny wraz z waszym pożądaniem seksualnym. To mogą być różnorodne aktywności, które pobudzają np. zajęcia sportowe, zajęcia taneczne, wspinaczka górska, nietypowe miejsca do uprawiania seksu oraz przebieranki. Przebierać można się nie tylko za pielęgniarkę czy policjantkę, a także za postacie z gier i filmów. Pamiętajmy też o panach, w końcu mamy równouprawnienie. Do dzieła!

12. Mów brzydko

Nie, nie chodzi o wyzwiska. Po prostu starajmy się mówić w sposób pikantny i obserwujmy reakcje swojego partnera. Bądźmy zabawni, interesujący, flirtujący, ale i świadomi reakcji drugiej strony.

Powodzenia w Światowym Dniu Orgazmu i reszcie erotycznego życia!

Piotr Modzelewski – psycholog, pedagog, terapeuta. Pracownik Akademii Pomorskiej. Autor książek pt. Pokonaj odwlekanie – rozwiń wytrwałość” i „Wstań. Stres, lęk i depresja a styl życia”. Udziela wsparcia psychologicznego m.in. osobom pokrzywdzonym przestępstwem, osobom depresyjnym i z zaburzeniami lękowymi.

Literatura cytowana:

https://www.prevention.com/sex/better-sex/tips-better-sex

https://www.fitnessmagazine.com/mind-body/sex/10-ways-to-make-sex-sexier/

https://www.huffingtonpost.com/limor-blockmanmichelman/10-tips-for-better-sex_b_1258079.html

https://www.livescience.com/44574-oxytocin-sex-orgasm.html

http://aanos.org/human-male-sexual-response-to-olfactory-stimuli/

Udostępnij.