PKP Intercity otrzymało dwie oferty na realizację zamówienia – od firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Atrakcyjniejsza okazała się propozycja poznańskiej firmy. Na modernizację 60 wagonów lub jeśli PKP Intercity zdecyduje się na dodatkowe 30 sztuk wagonów, FPS H. Cegielski będzie miała 30 miesięcy. Pierwsze wagony powinny wrócić do PKP Intercity już w czwartym kwartale 2018 roku. Natomiast przegląd poziomu 3. nastąpi po 18 miesiącach od zakończenia modernizacji poszczególnych pojazdów.

– Ta umowa pozwala naszej spółce na stabilizację niezbędną dla kontynuowania programu restrukturyzacji. Modernizacja 60 wagonów PKP Intercity przyśpieszy dalszy rozwój naszego zakładu oraz otworzy możliwość realizacji szerokiego programu inwestycyjnego – podkreśla Hubert Stępniewicz – prezes H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych.

Wagony będą kursować na trasach:

  • Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok
  • Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok
  • Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście
  • Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp.
  • Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.

Całkowita wartość zamówienia to ponad 273 mln brutto (modernizacja 60 wagonów wraz z naprawą P3). Przewoźnik może skorzystać również z prawa opcji na 30 wagonów. Wtedy wartość kontraktu wyniesie blisko 410 mln zł brutto. PKP Intercity jest w trakcie realizacji strategii taborowej na lata 2016-2020. Łączna wartość planowanego programu modernizacji i zakupu taboru oraz inwestycji w stacje postojowe wyniesie około 2,5 mld zł.

źródło: www.intercity.pl

Udostępnij.