W Słupsku będą uczyć specjalistów od… e-sportu. 

E-sport to nic innego, jak rywalizacja za pośrednictwem gier komputerowych. Zmagania w takich grach jak StarCraft, Counter-Strike czy League of Legends stają się coraz bardziej popularne. W Słupsku już trzy szkoły ponadgimnazjalne zorganizowały tzw. LAN Party, czyli zmagania w sieci. Krok dalej idzie dyrekcja Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku. Od nowego roku szkolnego chce wykształcić specjalistów od e-sportu.

To pierwsza tego typu klasa na Pomorzu, a druga w Polsce. – Wiemy, że młodzi ludzie kochają gry komputerowe i nie chcemy im tego zabraniać. Postanowiliśmy zadbać, aby robili to z głową – mówi Barbara Zakrzewska, dyrektorka „Mechanika”. Uczniowie, którzy zdecydują się na naukę w klasie o specjalności „e-sport” najpierw jednak będą musieli skoncentrować się na zdobyciu głównego zawodu. – Będzie to „technik mechanik pojazdów samochodowych”. E-sport będzie dodatkiem. I to tylko dla zdyscyplinowanych – podkreśla dyrektorka „Mechanika”.

Uczniowie będą regularnie kontrolowani przez nauczycieli, pedagoga i psychologa. Ideą klasy e-sportowej jest nie tylko rekreacja przed ekranem komputera. Uczniowie będą musieli obowiązkowo uczestniczyć w dodatkowych zajęciach sportowych, a opuszczanie lekcji WF-u i zwolnienia lekarskie nie będą tolerowane. Podobnie jak słabe oceny. – Gry mają być nagrodą, a nie zamiennikiem nauki – mówi Barbara Zakrzewska.
Dyrekcja szkoły chce, aby za pośrednictwem gier komputerowych młodzież doskonaliła swoje umiejętności logicznego myślenia oraz szlifowała język angielski. Nad zajęciami czuwać będzie Mariusz Kurak, w świecie e-sportu znany jako Lord Zergadis, który chce zapoznać uczniów z tajnikami systemu StarCraft. Jak mówi, chce wprowadzić ich na poziom „grand master”. – To czołówka w tym systemie. Powiedziałbym nawet – najwyższa liga. Takich graczy w skali Europy jest zaledwie dwustu – mówi Lord Zergadis.

Bo jak się okazuje, korzyści to nie tylko spędzanie wolnego czasu przed ekranem komputera. E-sport to dzisiaj także źródło zarobkowania. Najlepsi zawodnicy otrzymują pieniądze m.in. za transmitowanie w sieci swoich zmagań.

Rekrutacja do klasy specjalizującej się w e-sporcie ruszy wraz z naborem uczniów do szkół ponadgimazjalnych.

 

Udostępnij.