Absolutnie i bezdyskusyjnie powinien powstać dwutorowy odcinek Wejherowo – Lębork ze względu na intensywny ruch pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. Uzasadniona jest również budowa drugiego toru między Lęborkiem i Słupskiem – mówi w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl dr Andrzej Massel, były wiceminister transportu.

Akcja popierająca budowę drugiego toru na linii nr 202, Słupsk, czerwiec 2015 - fot. gryf24.pl

Akcja popierająca budowę drugiego toru na linii nr 202, Słupsk, czerwiec 2015 – fot. gryf24.pl

Branżowy portal zapytał eksperta i autora udanych kolejowych projektów modernizacyjnych o rozbudowę linii nr 202 w związku z ogłoszeniem przez PKP Intercity daty wydłużenia relacji pociągu Pendolino z Gdyni do Kołobrzegu. Będzie to jeden z nielicznych przypadków w Europie, kiedy szybki pociąg pojedzie po linii jednotorowej. Czy to się może zmienić?

Linia Nadbałtycka charakteryzuje się dużymi sezonowymi wahaniami ruchu, jak i sporym ruchem aglomeracyjnym w obszarze ciążenia Trójmiasta jak i Szczecina – zauważa Massel. Jego zdaniem to argumenty, które w oczywisty sposób wskazują na potrzebę dwutorowego szlaku wzdłuż wybrzeża.

Rozmówca Michała Szymajdy podkreśla, że przy niewiele większych kosztach otrzymalibyśmy znaczne poprawienie płynności ruchu. – Warunki do przeprowadzenia takich prac są tam sprzyjające, bowiem linia posiada budowle ziemne dla układu dwutorowego. Dlatego relatywnie niewiele trzeba dołożyć do układu z jednym torem, żeby uzyskać zupełnie inną sprawność prowadzenia ruchu – przekonuje Massel na łamach serwisu rynek-kolejowy.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe wciąż analizują różne warianty modernizacji odcinka Gdynia – Słupsk, a decyzja zapaść ma przed wakacjami. Ostatnie informacje przekazywane przez narodowego zarządcę infrastruktury kolejowej wskazują na niemal pewny już drugi tor na odcinku od Wejherowa do Lęborka.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/andrzej-massel-na-linii-nadbaltyckiej-potrzeba-dwoch-torow-75623.html

Udostępnij.