Po kilku niezrealizowanych zapowiedziach tym razem to już pewne. Dojedziemy nowoczesnymi pociągami Pendolino bezpośrednio ze Słupska do Krakowa i Warszawy. Od 29 kwietnia podróż ze stolicy do Słupska potrwa cztery i pół godziny.

By Jakub Hałun (Own work) [CC BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], via Wikimedia Commons

By Jakub Hałun (Own work) [CC BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], via Wikimedia Commons

Uzupełnienie siatki połączeń Express InterCity Premium (Pendolino) o kolejne miejscowości wymagało od przewoźnika uzyskania zgody kilku instytucji europejskich. – Zakup pociągów był w części finansowany ze środków UE, co oznaczało konieczność wyrażenia zgody przez Dyrekcję Generalną ds. Konkurencji oraz Dyrekcję Generalną ds. Polityki Regionalnej. W grudniu uzyskaliśmy pozytywną decyzję pierwszej instytucji, a druga zaakceptowała wniosek z końcem lutego – usłyszeliśmy w biurze prasowym PKP Intercity. Spółka zapowiada, że w kwietniu odbędzie się przejazd promocyjny i prezentacja składu na stacjach na Pomorzu.

pendolino_rozklad1pendolino_rozklad2

Kołobrzeg w okresie wakacyjnym jest naszym najlepszym kierunkiem, jeździmy tam nawet 16 wagonami, czasem dochodzimy do 1000 pasażerów w jednym pociągu. Czas przejazdu z Kołobrzegu do Warszawy skróci się o 60 minut i wyniesie poniżej 6 godzin – zapowiadał już wcześniej Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. – Poza sezonem pamiętajmy o tym, że jadąc do Kołobrzegu jedziemy przez Słupsk i Koszalin. To są duże miasta i nie widzimy powodu dlaczego takie miasta nie miałyby dostępu do naszej najlepszej oferty.

„Powinien wyjeżdżać wcześniej”

Czas przejazdu 4,5 godziny jest konkurencyjny nawet z samolotami. Dojazd Pendolino to dobra wiadomość dla Słupska, jednak rozkład jazdy w kierunku Warszawy i Krakowa rozczarowuje – skomentował zapytany przez portal gryf 24.pl Tomasz Ciżmowski ze Stowarzyszenia Aktywne Pomorze.

Przyjazd do Warszawy o 11:40 to co najmniej o godzinę, dwie godziny za późno, by cokolwiek załatwić w stolicy. Nasze stowarzyszenie postuluje by „kołobrzeskie” Pendolino zastąpiło któryś z wcześniejszych kursów z Gdyni by umożliwić dojazd do stolicy około godziny 9:40 – 10:40. Taki rozkład w powiązaniu z dobrą godziną powrotu pozwoliłby pojechać do Warszawy, załatwić sprawy i wrócić tego samego dnia. Przyjazd koło południa to zbyt późna pora – dodaje Ciżmowski.

Alstom EMU250 (seria ED250 zwany potocznie Pendolino) to siedmioczłonowy normalnotorowy elektryczny zespół trakcyjny dużych prędkości z rodziny Pendolino wyprodukowany przez Alstom w fabryce we włoskim Savigliano na zamówienie PKP Intercity. Powstało 20 sztuk, które od 14 grudnia 2014 prowadzą pociągi kategorii Express InterCity Premium obsługującej relacje łączące Warszawę z Gdynią, Katowicami, Krakowem i Wrocławiem.

Udostępnij.