W poniedziałek 14 września w Słupskim Inkubatorze Technologicznym  odbyła się konferencja „S6 – Nadmorski Szlak Inwestycyjny”. To inicjatywa trzech Specjalnych Stref Ekonomicznych –  Słupskiej, Kostrzyńsko-Słubickiej i Pomorskiej. Wg prezesów stref droga S6 ze Goleniowa pod Szczecinem do Gdańska ma przyciągnąć do naszego regionu wielu nowych inwestorów.

Konferencja S6 / fot. M.Wirkus

Konferencja S6 / fot. M.Wirkus

Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 6 i podniesienie jej standardu do drogi ekspresowej jest niewątpliwie bardzo ważną inwestycją infrastrukturalną w północnej Polsce. Droga ekspresowa S6 – łącząca Goleniów koło Szczecina przez Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk i Trójmiasto z Rusocinem, o łącznej długości ok. 330 km – prowadzić będzie niemal równolegle wzdłuż wybrzeża Bałtyku, łącząc aglomerację szczecińską i Trójmiasto. S6 jest również częścią międzynarodowej trasy E28 wschód-zachód. Dobre połączenia komunikacyjne stanowią bowiem o atrakcyjności inwestycyjnej danego obszaru.

Na konferencji został przedstawiony m.in. stan prac nad budową nowej drogi ekspresowej S6

Najbardziej zaawansowane prace są w województwie zachodniopomorskim. Najszybciej powstanie fragment drogi S6 nazwany obwodnicą Koszalina i Sianowa już we wrześniu 2018 roku. Jest już bowiem wykonany projekt drogi, a w grudniu powinna być podpisana umowa z wykonawcą budowy. Z Goleniowa do Koszalina pojedziemy w marcu 2019 roku. Tu mamy rozstrzygnięte przetargi na budowę poszczególnych fragmentów dróg. Są one sprawdzane teraz w Urzędzie Kontroli Zamówień lub toczą się odwołania od przetargów. Ostatecznie umowy mają być podpisane w październiku tego roku. Te sześć etapów realizowane będą jednak wg procedury zaprojektuj i wybuduj, więc wykonawcy będą musieli najpierw zaprojektować drogę, a później ją wybudować.

Z Sianowa poprzez Sławno do Słupska droga nie jest na takim etapie i powstanie dopiero w 2020 roku.

W podobnym czasie powstaną etapy w województwie pomorskim. Na razie jest przygotowywana koncepcja programowa drogi. Przetargi mają ruszyć w okolicach sierpnia 2018 roku, a prace mają być skończone do grudnia 2020 roku. To oczywiście wersja optymistyczna.

Całość musi być zamknięta do roku 2023, gdy kończy się okres rozliczeń programów unijnych na lata 2014-2020.

Konferencja „S6 – Nadmorski Szlak Inwestycyjny” / fot. M.Wirkus

 

Udostępnij.