Zakończył się konkurs na identyfikację wizualną miasta. Spośród wszystkich zgłoszeń władze miasta wybrały prace graficzne słupskiej agencji Rio Creativo, znanej chociażby z projektu koszulki, w której Robert Biedroń wystąpił w programie Kuby Wojewódzkiego. Swoją pracę agencja wyceniła na 27 tysięcy złotych.

logotypy RC

Trzy wzory przygotowanych przez agencję logotypów zaprezentowano dziś na konferencji prasowej. W dwóch obok nazwy miasta widoczny jest symbolizujący region gryf, w trzecim natomiast w herb wkomponowano figury geometryczne odzwierciedlające najważniejsze budynki na mapie Słupska.

Zapytana o konieczność zmiany symbolu graficznego reprezentującego miasto Krystyna Danilecka-Wojewódzka odpowiedziała, że nowy projekt ma zunifikować identyfikację wizualną Słupska i wszystkich podmiotów związanych z miastem. Tylko czy potrzebna do tego była rezygnacja z dotychczasowego logotypu?

[poll id=”30″]

Kontrowersje wzbudza też wybór zwycięzcy konkursu. Agencja Rio Creativo nie pierwszy już raz preferowana jest przez ratusz, choć władze zastrzegają, że kryteria wyboru zwycięskich prac opierały się wyłącznie na ich poziomie artystycznym, a nie na wzajemnych sympatiach.

Trzy propozycje Rio Creativo

W pierwszym etapie oferty złożyło 13 firm, które przygotowały koncepcje opisowe (ocena według kryteriów: 40% cena, 35% ilość stworzonych ldentyfikacji, 25% koncepcja opisowa). Komisja wybrała trzy firmy, które przeszły do kolejnego etapu przedstawiając po trzy linie kreatywne. Po wnikliwej ocenie wybrano słupską firmę Rio Creativo która, jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, wyceniła swój projekt na 27 tysięcy złotych. Od dziś przez blisko 30 dni miasto ma rozmawiać z mieszkańcami na temat tych projektów. Najlepszą linię kreatywną ma być udoskonalana.

Propozycja 1

1

Propozycja nr 1 to nowoczesne logo i elastyczny system identyfikacji wizualnej, który uprości komunikację z mieszkańcami, turystami, przedstawicielami administracji publicznej i inwestorami. Innowacyjność nie przeszkadza w odwoływaniu się do korzeni miasta i podkreślaniu jego historii. Stąd wynika heraldyczny charakter znaku, gryf i trzy fale Słupi pokazane w minimalistycznej formie. Łącząc walory estetyczne, funkcjonalne i nawiązując do symboli miasta chcemy poprowadzić narrację marki miasta współczesnym językiem graficznym.

Dziedzictwo i tradycję, bogatą historię naszego miasta połączyliśmy z nowoczesnym designem, który będzie efektywnie funkcjonował zarówno pod postacią tradycyjnej pieczęci,  jak i w feedzie mediów społecznościowych podczas scrollowania na komórce. Nie ma znaczenia na jakim tle jest aplikowane logo – zdjęciu czy dowolnej apli kolorystycznej. Dzięki swojemu minimalistycznemu charakterowi komunikacja zyskuje transparentny charakter, logo jest proste i oszczędne w produkcji (chociażby na zwykłych materiałach biurowych) i pozwala racjonalnie budować markę miasta.

Zależy nam, aby Słupsk był postrzegany jako miasto żywe, dynamiczne i progresywne. Uważamy, że w ten sposób należy kształtować jego tożsamość. System identyfikacji dzięki swojej prostocie zachowuje styl, charakter i dążenia Słupska.

 

Propozycja 2

6 (1)
Linia nr 2 jest pojemną i wielowymiarową koncepcją. Wierne odwzorowanie gryfa podkreśla ciągłość i stabilność, jednak nowoczesna forma znaku wskazuje na otwartość i uniwersalność Słupska oraz jego pełną ekspresji tożsamość.

Brak ograniczeń w zakresie kolorystyki  oddaje ducha miasta, podkreślając jego złożony charakter. Motyw mozaiki jest wizualizacją różnorodności miasta i całego wachlarza inicjatyw, procesów, usług oraz imprez. Jedyne ograniczenie polega na tym, że w materiałach dotyczących określonych kategorii (np. kultura, sport, biznes) używa się barw z konkretnej gamy kolorystycznej.

W sytuacjach urzędowych przewiduje się stosowanie logotypu w wersji linearnej. Zachowuje on powagę i spójność z identyfikacją wizualną. System komunikacji wizualnej ma konstrukcję modułową, umożliwiającą jego łatwą modyfikację i rozbudowę.

 

Propozycja 3

2

Wpisane w kształt herbu figury geometryczne przywodzą na myśl plan miasta. Nawiązując do otwartości naszego miasta postanowiliśmy stworzyć sygnet będący konglomeratem różnych kształtów i barw.  Połączyliśmy go z prostym liternictwem. Użyte w podstawowej wersji znaku kolory podkreślają fakt, że Słupsk jest złożonym i wielopłaszczyznowym organizmem. Elementy sygnetu wykorzystane są w nowoczesnych i dynamicznych layoutach tworzących komunikację miasta. Chcemy, aby oprawa wizualna miejskich działań i inicjatyw na pierwszy rzut oka kojarzyła się z energią, nowoczesnością, różnorodnością i potencjałem tkwiącym w Słupsku oraz jego mieszkańcach.

Rozwinięcie systemu identyfikacji na inne podmioty jest możliwe dzięki modularności kolorów i elementów zastosowanych w sygnecie. W sytuacjach urzędowych i wymagających zachowania większej powagi przewidujemy stosowanie znaku w wersji achromatycznej.

 

Udostępnij.
  • logo

    Nowe logo dla nikogo :-(

  • piotr

    Wydano ponad 27 000 po co ? widać Biedroniowi tez już się pomieszało !

    • Jeszcze nie wydano ;) To cena zaproponowana przez agencję za swoje usługi

  • gość

    TEN człowiek juz całkiem oszalał!!!