Os. Niepodległości, październik, późny wieczór, rowery mieszkańców bloku zaparkowane na całą noc. Fot. Kawisbike

Os. Niepodległości, październik, późny wieczór, rowery mieszkańców bloku zaparkowane na całą noc. Fot. Kawisbike

W Słupsku trwa rewolucja rowerowa, coraz więcej osób korzysta z jednośladu jako codziennego środka lokomocji do pracy i szkoły. Tymczasem na osiedlach zaczyna pojawiać się problem: gdzie trzymać rower w nocy. Oficer rowerowy proponuje budowę osiedlowych garaży dla rowerów. 

Jeszcze nigdy po ulicach Słupska nie poruszało się tak wielu rowerzystów jak w tym roku, mimo połowy października ruch rowerowy wciąż jest bardzo duży i tylko nieznacznie się zmniejszył w porównaniu do minionego sezonu letniego. W większości rodzin każdy ma rower. Nawet jeśli ie jeździ nim na co dzień, musi go gdzieś przechowywać. Największy problem z przechowywaniem jednośladów mają mieszkańcy blokowisk, gdzie są małe piwnice, często zagracone.

Mieszkańcy jednego z bloków na os. Niepodległości w Słupsku na noc trzymają rowery przed swoim blokiem. To dość odważna decyzja, bo rower przymocowany do barierki ukraść jest nie trudno. Robert Linkiewicz, oficer rowerowy Słupska proponuje, aby na osiedlach powstały garaże rowerowe. Jest to rodzaj wiaty zamykanej na klucz, który pomieści od kilku do nawet kilkudziesięciu rowerów. Garaże mają różną formę, są zbudowane z tworzywa sztucznego w kształcie boxów, z blachy w kształcie wiat itp. W Polsce też są już montowane, m.in. na dworcu kolejowym w Poznaniu, czy przy niektórych uczelniach.

Takie rozwiązania są powszechne w Europie Zachodniej, gdzie się sprawdziły – mówi R. Linkiewicz. – Mam nadzieję, że w Słupsku również się przyjmą, bo trzymanie roweru w takich garażach jest wygodne i bezpieczne.

Oficer rowerowy będzie namawiał do swojego pomysłu przedstawicieli spółdzielni mieszkaniowych i większych wspólnot mieszkaniowych. O zdanie w tej sprawie spytaliśmy Leszka Okisza, prezesa spółdzielni mieszkaniowej Dom nad Słupią.

Zgodnie z procedurą pomysł najpierw muszę przedstawić radzie nadzorczej, która ewentualnie zdecyduje o przedstawieniu pomysłu na walnym zgromadzeniu członków spółdzielni – mówi prezes L. Orkisz.Jeśli członkowie wyraża zgodę, droga do realizacji będzie otwarta. 

Poniżej zdjęcia przedstawiające różne formy garaży rowerowych.

 

Udostępnij.