Na autobusach słupskiego MZK wiszą od niedawna plakaty wyborcze Andrzeja Kaczmarczyka. To że jest to miejska spółka, a Pan Kaczmarczyk jest jakby co jej zarządzającym – wydaje się takie lekko nie za bardzo.

fot. Bartosz Fieducik / fb

fot. Bartosz Fieducik / fb

Ale jest jeszcze gorzej niż się nam wydaje jak podał Bartosz Fieducik (kandydat na radnego KWW Roberta Biedronia) na swoim profilu facebookowym że plakaty te wiszą wbrew „ZASADOM WYKORZYSTANIA POWIERZCHNI AUTOBUSÓW JAKO NOŚNIKÓW REKLAM” (zobacz tu – uwaga link został usunięty ok. 22:00) ponieważ w jednym z punktów jest „Reklamy o tematyce wyborczej, propagujące treści rasistowskie, nacjonalistyczne, propagujące produkty alkoholowe, nikotynowe i inne używki są zabronione”.

Zasady te były wprowadzone „W celu ochrony wizerunku MZK Sp. z o.o. z siedzibą w Słupsku oraz spełnienia wymogów umowy o świadczenie publicznych usług przewozowych”.

Post na profilu FB Bartosza Fieducika:

Post użytkownika Bartosz Fieducik.

Aktualizacja 21:50:
Jak ktoś nie zdążył pobrać informacji to się spóźnił ponieważ próba pobrania Zasad wykorzystania powierzchni autobusów jako nośników reklam kończy się tak:

fot. www.mzk.slupsk.pl

fot. www.mzk.slupsk.pl

Można je pobrać z naszego serwera: ZASADY WYKORZYSTANIA POWIERZCHNI AUTOBUSÓW JAKO NOŚNIKÓW REKLAM 08-10-2014

Andrzej Kaczmarczyk tak skomentował legalność plakatów: „Natknąłem się na dyskusję o legalności moich plakatów. Twierdzę że tak, są legalne. Regulamin został zmieniony dawno, w jeszcze w 2010 przed poprzednimi wyborami. Już wtedy były wykorzystane były ramki w autobusach. Mój komitet złożył zamówienie do MZK i podpisał umowę. Nie jest jedyny, wiem, że co najmniej jeszcze jeden zrobił to samo. Żaden komitet nie jest odpowiedzialny za informacje na stronie MZK.”

Otrzymaliśmy także odpowiedź  Marcina Grzybińskiego zastępcy Dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku: „W umowie wykonawczej między Miastem a Spółką nie ma zakazu ekspozycji plakatów o treści wyborczej, zapisy takie były w pierwotnej umowie zawartej w 2009 roku jednak na wniosek przewoźnika zostało to zmienione aneksem do umowy z 22 listopada 2010 roku. Plakaty o treści wyborczej są dopuszczone do ekspozycji wg normalnej procedury po wcześniejszej akceptacji przez nas jako organizatora.”

Otrzymaliśmy też odpowiedź od Anny Szabłowińskiej z MZK:  „Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. z siedzibą w Słupsku oświadcza, iż w wyniku prac związanych z budową nowej witryny internetowej, na jednej z podstron, omyłkowo zamieszczona została nieaktualna treść „Zasad wykorzystania powierzchni autobusów jako nośników reklam”. Dziękujemy za sygnał o tej nieprawidłowości i przepraszamy zainteresowanych za zaistniałą sytuację.”

Niebawem pojawi się pewnie nowa zmieniona wersja, a ktoś powie że się zmieniły zasady i zapomnieli zaktualizować – trwało to przez cztery lata od 2010 roku. Przez te cztery lata mieliśmy kilka kampanii wyborczych, na których MZK mogło zarobić, każdy nowoczesny reklamodawca po przeczytaniu takiego zapisu pewnie rezygnował i firma mogła stracić na tym trochę pieniędzy.

Warto przypomnieć urzędnikom że funkcjonujemy w społeczeństwie informacyjnym jeżeli na stronie dużej firmy, jaką jest MZK, widnieją jakieś zapisy to są one obowiązujące. Nie może być tak że tylko nieliczni mają wiedzę na jakiś temat, i nie może być tak że trzeba pytać i dzwonić żeby potwierdzić fakty które są dostępne na stronie firmowej.

Udostępnij.