Elementy wiaduktu nad linią kolejową w ciągu ul. Koszalińskiej / fot. ZIM Słupsk

Elementy wiaduktu nad linią kolejową w ciągu ul. Koszalińskiej / fot. ZIM Słupsk

Wakacje zbliżają się ku końcowi, ale praca na ringu idzie pełną parą. Na kolejnych odcinkach pojawiają się elementy nawierzchni przyszłego ringu, co oznacza zakończenie prac ziemnych. Rusza też budowa kolektora sanitarnego. Powstaje także elementy wiaduktu nad torami w ciągu ul. Koszalińskiej.

I tak przy ul. Kolbego zaczęto układać krawężniki przy drugiej jezdni, a na 11 Listopada na nowej jezdni wzdłuż planowanego parku im. Witkacego.

Ruszyła także spora inwestycja pośrednio związana z ringiem: od planowanego ronda przy 11 Listopada/Piłsudskiego/Legionów Polskich poprzez ul. Legionów, Zauchy do ul. Banacha pociągnięta zostanie nowa rura kanalizacyjna, do której docelowo zostaną podpięte planowane nowe tereny mieszkaniowe rozciągające się w stronę Bierkowa. Ul. Legionów Polskich przy działkach już została zamknięta. Docelowo to właśnie Legionów Polskich ma stać się główną osią komunikacyjną wschód-zachód po zachodniej stronie miasta.

Nowa ulica Legionów Polskich ma biec od ringowego ronda przy Piłsudskiego, obecnym śladem do łącznika z ul. M. Zaborowskiej a dalej po zewnętrznej istniejącej alei drzew. Razem z ul. Nową Grunwaldzką i łącznicą na wysokości Zachodniej powstanie docelowy układ w kształcie litery H. Wstępnie ten układ drogowy podzielono na dwa projekty:

  • 1. Budowa połączenia Miasta Słupska i Bierkowa w ciągu ul. Legionów Polskich w Słupsku oraz drogi w Gminie Słupsk od granicy administracyjnej do ulicy Lipowej w Bierkowie wraz z budową nowego połączenia pomiędzy ul. Legionów Polskich i al. 3 Maja w Słupsku.
  • 2. Budowa połączenia Miasta Słupska i Strzelina w ciągu ul. Grunwaldzkiej w Słupsku oraz drogi w Gminie Słupsk od granicy administracyjnej do Bierkowa wraz z budową i przebudową ul. Zachodniej od ul. Grunwaldzkiej do al. 3 Maja.

Zdjęcia i informacje: Internauta Alchemik  – dziękujemy!

Wiadukt w ciągu ul. Koszalińskiej

Tymczasem w Gdyni powstaje łukowa konstrukcja stalowa wiaduktu nad torami PKP w ciągu ulicy Koszalińskiej. Piękna łukowa konstrukcja obiektu jest efektem warunków PKP PLK, które to nie wyraziły zgody na lokalizację podpory pośredniej pomiędzy torami. Będzie to jednoprzestrzenny wiadukt drogowy o konstrukcji łukowej, o rozpiętości teoretycznej 60.0 m i długości całkowitej 62.0 m. Szerokość całkowita 28.92 m, w tym: szerokość jezdni w krawężnikach 2×7.50 m, z pasem rozdzielającym 3.00 m, chodnik lewostronny szerokości 2.00 m, prawostronny ciąg pieszo-rowerowy o łącznej szerokości 4.40 m.

Projekt wiaduktu w ciągu ul. Koszalińskiej / fot. ZIM Słupsk

Projekt wiaduktu w ciągu ul. Koszalińskiej / fot. ZIM Słupsk

logotyp_npdk21

Udostępnij.