Rondo ul. Grunwaldzka / Braci Staniuków / Nowa Rejtana

Rondo ul. Grunwaldzka – Braci Staniuków – Nowa Rejtana / fot. M.Wirkus

Miasto Słupsk podpisało umowę z firmą Budimex na wybudowanie nowego przebiegu drogi krajowej nr 21, czyli tzw. miejskiego ringu. Jego zadaniem będzie odciążenie centrum miasta tranzytu do Ustki. Koszt budowy drogi to około 110 mln zł, ale miasto otrzyma zwrot 85% dofinansowania z Unii Europejskiej… jak zdąży wybudować i rozliczyć budowę do końca 2015 roku.

„Coraz większe ograniczenia w ruchu drogowym wynikające z układu drogowego Słupska oraz rosnącej ilości pojazdów są przyczyną opracowania koncepcji budowy ringu miejskiego – dwujezdniowej drogi międzydzielnicowej pozwalającej na komunikację lokalną oraz tranzytową z pominięciem centrum miasta.” – tak podsumowuje potrzebę wybudowania ringu Zarząd Infrastruktury Miejskiej

  • Etap I: Budowa i przebudowa ul. Koszalińskiej wraz z budową wiaduktu nad torami kolejowymi.1840 metrów dwujezdniowej drogi o jezdniach szerokości 7 metrów, 2 ronda, 61 metrowej długości wiadukt nad torami PKP.
  • Etap II: Przebudowa i budowa ulic 11 Listopada, Piłsudskiego oraz Rejtana na odcinku od ulicy Szczecińskiej do Grunwaldzkiej – 3400 metrów dwujezdniowej drogi o jezdniach szerokości 7 metrów, 6 rond.
  • Etap III: Przebudowa ulicy Braci Staniuków oraz budowa połączenia do ulicy Portowej przez SSSE – 1500 metrów dwujezdniowej i jednojezdniowej  drogi o szerokości jezdni 7 metrów, 3 ronda, 32 metrowej długości wiadukt nad torami PKP.

W sumie powstanie prawie 7 km fragment drogi, 11 rond, dwa wiadukty nad torami kolejowymi. Wykonawca ma czas na wybudowanie ringu do końca 2015 roku. Inaczej miasto nie otrzyma całości dotacji.

Post użytkownika Kanał 6.

 

Bardzo chcielibyśmy by miejski ring powstał. Cały i w terminie, za środki z unii, a nie z kasy miasta. Ludzie związani z Gryf24.pl od lat o to zabiegali – teraz ten sen się ziszcza. Niestety – szanse na oddanie tej inwestycji w terminie są raczej minimalne. Bardzo chcielibyśmy być złymi prorokami, ale… całkiem możliwe że w grudniu 2015 roku będziemy mieli gotowe wszystkie jezdnie biegnące „w polu” (to najłatwiejsza część) – ale bez wiaduktów nad torami kolejowymi i z rozgrzebanymi skrzyżowaniami. Czyli bez najdroższych elementów…

Będzie to jednak możliwe tylko i wyłącznie w przypadku lekkiej zimy. Jeśli zima będzie sroga – skutki dla budżetu miasta będą opłakane. Mamy nadzieję, że będzie inaczej.

Po wybudowaniu ringu wielu będzie też niezadowolonych z tej budowy. Trzeba będzie zdać sobie sprawę z tego że droga tej kategorii w środku dużego osiedla to dla wielu będzie szok i duże utrudnienia: zwiększony ruch szczególnie latem, ekrany dźwiękochłonne, brak lewoskrętów, przejścia dla pieszych tylko przy rondach i wiele innych.

[codepeople-post-map]

Udostępnij.