Zniszczone nabrzeże w Ustce. Winny huragan Ksawery

Zniszczone nabrzeże w Ustce. Winny huragan Ksawery

Nowa kładka, która połączyła obydwa brzeg kanału portowego w Ustce ma prawdziwego pecha – znów będzie zamknięta i to na kilka tygodni. Przyczyna –remont nabrzeża. Na szczęście remont ma zakończyć się przed wakacjami.

Jak informuje portal pomorze-srodkowe.pl słupski Urząd Morski planuje na wiosnę rozpocząć remont Nabrzeża Pilotowego, czyli odcinka nabrzeża portowego po wschodniej stronie od wysokości pomnika syrenki aż po wodowskaz i zaporę olejową (ok. 150 metrów).

To właśnie w tym miejscu znajduje się przyczółek , do którego dochodzi – dobija otwierająca się kładka. Ten odcinek ucierpiał w czasie ostatnich sztormów, nie był także remontowany w czasie ubiegłorocznej przebudowy wschodniej strony portu. Na odcinku tym brakuje części kostki brukowej.

Przedmiotem przetargu są roboty związane z uszczelnieniem palisady- konstrukcji wsporczej Nabrzeża Pilotowego o dł. 155,5 m w Porcie Ustka . Inwestycja spowoduje zamknięcie kładki prawdopodobnie w kwietniu i maju przez okres kilku tygodni. Okres zamknięcia zależy od wykonawcy, który wygra przetarg. Remont ma zostać zakończony do połowy czerwca 2014 r, czyli jeszcze przed sezonem.

Inwestycja obejmuje:

  • a) rozebranie nawierzchni Nabrzeża wraz z murkami oporowymi przy przyczółku kładki
  • b) odkrycie palisady od strony lądu
  • c) uszczelnienie palisady tzw. geobagami
  • d) konserwacja ściągów stalowych
  • e) zasypanie wykopu po pracach uszczelniających
  • f) odtworzenie nawierzchni wraz z murkami oporowymi przy przyczółku kładki

 W ramach projektowanej budowy wykonane zostaną następujące prace:

  • Rozbiórka nawierzchni z kostki brukowej
  • Rozbiórka podbudowy betonowej o gr. 20 cm
  • Rozbiórka podbudowy z kruszywa kamiennego o gr. 30 c
  • Czerpanie spod wody urobku wraz z wywozem do utylizacji.
  • Roboty umocnieniowe: wyrównanie dna, układanie pod wodą geowłókniny, ułożenie worków z piaskiem o wymiarach 2,0×1,0x1,0 m,  wykonanie zasypu z pospółki, zagęszczanie istniejącego podłoża do Is=0,97 ,  podbudowa z kruszywa łamanego o gr. 30 cm,
  • podbudowa betonowa 0 gr. 15 cm,
  • układanie kostki brukowej.

 Warto dodać, iż będzie to kolejna przerwa w funkcjonowaniu otwartej jesienią kładki. Poprzednie wynikały z awarii i koniecznych konserwacji nowej kładki. Generalnym wykonawcą kładki była Irma „HYDRO-NAVAL” Adkonis, Michałek, Sobków Spółka Jawna ze Słupska, wg projektu Pracowni Projektowej „Colosseum” ze Słupska. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 4,4 mln zł, z czego Ustka zapłaciła 600 tys. zł – reszta została sfinansowana z programu rybackiego UE.

kladkakladka3

Więcej o kładce:

 

Udostępnij.