kladka-ustka-10

Dzisiaj odbyło się uroczyste otwarcie nowej usteckiej przeprawy przez kanał portowy w Ustce. Nowe przejście znacznie ułatwi komunikację pieszą pomiędzy częścią wschodnia i zachodnią usteckiego portu. Ogólnie kładka jest piesza ale w nagłych przypadkach istnieje możliwość przejazdu pojazdami uprzywilejowanymi do 7,5 tony.

[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=FfFZE2kkIL0″ width=”560″ height=”315″] Uroczyste otwarcie nowej kładki w Ustce.

Kładka obracana jest mechanizmem obrotu zlokalizowanym na zachodnim nabrzeżu. Podwieszona 10 wantami do głowicy obrotowej usytuowanej na górze pylonu.

  • Pylon stalowy: wysokość– 24,0 m, ciężar ok. 44 t
  • kładka stalowa, ciężar ok. 40 t:
  • długość przęsła kładki– 57,78 m,
  • szerokość pomostu – 4,0m
  • Nośność kładki 4kN/m2 (ok.. 400 kg/m2) oraz obciążenie od pojazdu o wadze 7,5 t.
  • Eksploatacja kładki przy wietrze o sile do 10 m/s tj. 36 km/h.
  • Przybliżony czas otwarcia kładki: około 4 minuty
  • Projektowanie inwestycji rozpoczęło się 19 grudnia 2011 roku, natomiast budowa ruszyła 3 czerwca 2013 roku. Prace zakończyły się 27 listopada br.
  • Generalny Wykonawca: „HYDRO-NAVAL” Adkonis, Michałek, Sobków Spółka Jawna ze Słupska.
  • Projekt: Pracownia Projektowa „Colosseum” ze Słupska.
  • Całkowity koszt inwestycji: 4,4 mln zł, Ustka zapłaciła 600 tys. zł – reszta z dofinansowania z programu rybackiego

Obecnie kładka ma być otwierana  od maja do września w godzinach 9:00-24:00; od października do kwietnia 10:00-18:00 (kładka otwierana o pełnej godzinie, na 15 minut).

źródło: http://ustka24.info/kladka-oficjalnie-polaczyla-brzegi-usteckiego-portu-morskiego-zdjecia/

Udostępnij.